DBU Get2 Fodboldskole 2015

Det var fjerde gang vi afholder DBU's Get2 Fodboldskole til favorable vilkår for børnene i Værebro Park i uge 32 (3.-7. august). For kun 200.- kr. fik de en spændende og lærerig uge med fodboldtræning og sjov fra kl. 9:00-15:00 alle hverdage. Alle deltagerne fik desuden:

• Kamptøj bestående af t-shirt, shorts og strømper
  • Egen personlig drikkeflaske
  • Unikt designet Select fodbold
  • Gratis frokost hver dag, så de slap for mors kedelige madpakke
  • Diplom for deltagelse
  • Garanteret nye venskaber

Get2 Fodboldskolerne afholdes i samarbejde med Dansk Boldspil-Union og Danmarks Idræts-Forbund.

Ialt 44 deltagere havde fundet vej til fodboldskolen, hvilket var en lille nedgang i forhold til sidste år.

Efter uddeling af tøj, drikkeflaske samt fodbold gik træningen i gang.

Tobias og Marcus holder en lille kunstpause og får en snak om stort og småt.

Udover fodbold var en af dagens store højdepunkter når de varme gryder ankom til frokosten.

Denne gang fik vi fint besøg om tirsdagen i form af vores borgmester Karin Søjberg Holst, byrådsmedlem Katrine Skov (Formand for Kultur-, Fritids- og Idrætsudvalget), Afdelingsleder i Kultur og Fritid Nina Nielsen, Lars Kruse fra Danmarks Idræts-Forbund, Morten Nielsen fra Dansk Boldspil-Union, Ole Mikkelsen fra Dansk Boldspil-Union Sjælland, medlem af Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Martin Karbech Mouritsen (redaktør for Værebro Park Posten), medlem af Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Ingelise Payfeldt, medlem af Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Bent Raspe-Pedersen og Niels Rasmussen fra Gladsaxe Bladet.

Gæsterne ankommer og humøret er højt efter flere ugers regn.

En lille rundbordssnak hvor mange emner blev berørt. Som sædvanlig blev de mange positive aspekter ved DBUs Get2 Fodboldskole gennemgået. De mange glade børn var et synligt eksempel på skolens success i Værebro Park. Desuden oplever vi en stor opbakning og det er ikke et problem at finde frivillige fra vores ungdomsafdeling til afvikling af skolen. Fodboldklubben har fra starten benyttet det samlede deltagergebyr til frokost, som derved er vores lille bidrag til området.

Deltagerne på fodboldskolen var i alfabetisk orden Adam, Adil, Amin, Angelina, Altesa, Antonio, Bailor, Can, Daoud, Elias, Elias, Erjon, Fano, Hasse, Hussain, Ida, Ibrahim, Ibrahim, Ilias, Ismail, Jonas, Jonas, Kostadin, Lano, Leon, Lucas, Mikail, Miran, Nali, Nijad, Obrad, Rehan, Sami, Sara, Shahed, Sohail, Sylvester, Tobias, Toufick, Tullah, Youns, Youssef, Yusuf og Yusuf. Skoleleder var Jørgen Franck og trænerleder var Helle H. Sørensen. Trænerne var Jan H. Sørensen, Arif Asif og Yusuf Abdijibar. Trænerassistenterne var Abdirahman Jama, Hassan Ul-haq og Haseeb Iqbal.

DBUs kommunikationsafdeling var også tilstede og lavede et indslag om Get2 Fodboldskolen i Værebro Park.

Afslutningvis en tak til Bent Raspe-Pedersen der har taget billederne.