25 års jubilæum

Værebro Boldklub's 25 års jubilæum blev fejret den 4. september 1993. Efter 25 år talte klubben 125 medlemmer fordelt på hold fra 6-års alderen op til hold for de mere modne herre. Egentlig var den rigtige dato for jubilæet den 15. oktober, men bestyrelsen mente at det var et for sent tidspunkt til at afholde et udendørsarrangement på. Programmet var som følger:

Ungdomskampe fra kl. ca. 12:00 til 15:00 (bagefter var der pølser og sodavand til ungerne)
Stjerneholdet mod Værebro Boldklub's udvalgte kl. 15:30
Fest i teltet fra kl. 17:30 til 1:00

Der var ta' selv bord med skinke og oksekød. Desuden blev selskabet underholdt af tre forskellige orkestre. Deltagelsen kostede kun 98,- pr. deltager. I bedste Værebro stil så gav festen et underskud på 770,96 kr.

Stjerneholdet:

Bagest fra venstre:
Bjarne ’VM’ Jensen, sponsor fra Sport&Event
Henry Salomonsen, B.93/Fremad Amager (DM 1946)
Claus Bodenhof, KBU
Benny Østergaard, tidl. Brøndby
Uffe Brage, KB (DM 1968 og DM-topscorer)
Jan Madsen, Vanløse+Brøndby (LP-vinder 1974, DM 1975)
Vagn Nielsen, Ekstra Bladet
Henrik Nielsen, tidl. AEK Athen (græsk topscorer)

Forrest fra venstre:
Bo Fosgaard, tidl. KB og Hvidovre (DM 1980)
Tommy Christensen, tidl. AGF, Brøndby, Elche, Portsmouth (1 landskamp)
John Steen Olsen, tidl. Hvidvre, FC Utrecht og Feyenoord, nu scout for Ajax (DM 1967, 17 landskampe)
Bent Poulsen, KB (DM 1968)
Ivan Lykke, tidl. B 1901 (2 landskampe)
Michael Falch, Malurt

Stjerneholdet blev oprettet i starten af 60erne og bestod af tidligere fodboldstjerner, sportsjournalister samt fodboldkyndige indenfor underholdningsbranchen. Stjerneholdet var en udløber af et indendørshold fra starten af 60'erne med Dirch Passer (gammel B 93'er), landsholdsspilleren Flemming Nielsen, målmanden Per Henriksen og indendørskongen Henry Salomonsen. Faktisk spiller stjerneholdet stadigvæk opvisningskampe ved festlige lejligheder. Dengang kunne de dog nøjes med 2000 kr. for en opvisningskamp.

Værebro Boldklub's udvalgte:

Bagerst til venstre Jan "JJ" Jensen, Torkild Svendsen, Carsten Mikkelsen, ???, Poul Jørgensen, Per Adler Christensen, Thomas Hetland og Mogens Roth. Forest til venstre ???, Stig Andersen, Henrik "Hudis" Pedersen, Palle Mølgaard, Kjeld E. Petersen, Frank Jensen, Jan "Dubi" Larsen og John Sørensen.

Stjerneholdet vandt kampen 8-3 i flot stil, dog vandt Værebro Boldklub tredie halvleg i teltet. I 1993 spillede Stjerneholdet 29 kampe (og tabte de 2) i perioden 15. maj-21. september, så det var en seriøs modstander man havde inviteret til jubilæet.

Man blev dog enige om en revanchekamp, der blev spillet lørdag den 6. juni 1994 kl. 15:00 på Værebro Skoles bane. Her blev resultatet 6-3 til Stjerneholdet, på trods af at Stjerneholdet havde spillet mod Dianalund dagen før. Stjerneholdet talte ved denne lejlighed spillere som Per Frandsen, Niels Yde, Flemming Nielsen, Olaf Eller, Henrik Eigenbrod, Allan Nielsen og Ivan Lykke. Mogens Roth indgik iøvrigt aftalen med Allan Nielsen fra Stjerneholdet.

Dog mødte et hold fra Bahaba Bar et udvalgt hold fra Værebro Boldklub kl. 13:30 inden revanchekampen skulle afvikles. Resultatet af denne kampe er dog ukendt...

Henvendelse til jorgen.franck@privat.dk hvis du har nogle flere detaljer. Desuden en tak til Allan Nielsen for bidrag vedrørende Stjerneholdet.