DBU Get2 Fodboldskole 2017

Det var sjette gang vi afholdte DBU's Get2 Fodboldskole til favorable vilkår for børnene i Værebro Park i uge 32 (7.-11. august). For kun 200.- kr. fik de en spændende og lærerig uge med fodboldtræning og sjov fra kl. 9:00-15:00 alle hverdage. Alle deltagerne fik desuden:

• Kamptøj bestående af t-shirt, shorts og strømper
  • Egen personlig drikkeflaske
  • Select fodbold
  • Gratis frokost hver dag, så de slap for mors kedelige madpakke
  • Diplom for deltagelse
  • Garanteret nye venskaber

Get2 Fodboldskolerne afholdes i samarbejde med Dansk Boldspil-Union og Danmarks Idræts-Forbund.

Ugen før kom pallen med alt udstyret fra DBU og DIF. Fire kasser med Tortillas pandekager, så en mindre justering af frokosten var nødvendig. Vi har altid været heldige med vejret på fodboldskolen og denne gang var ikke en undtagelse på trods af en ellers regnfuld sommer.

Hvem fanger bolden først og får scoret.

Dribleøvelser for de små.

Emil har stoppet træningen, da det vil være rart med lidt frokost.

Så lykkedes det at få frokosten færdig selvom komfuret drillede lidt. Arif, Abdel-Ali og Mustafa stod for tilberedelsen af frokosten, dog stod Sisko Cafe og Pizzaria for frokosten den sidste dag.

Det kan godt være hårdt at være på fodboldskole. Efter en god frokost tager formanden og Emil en lille lur.

Om torsdagen fik vi besøg af Borgmester Trine Græse, Byrådsmedlem og Formand for Kultur, Fritid og Idræt Katrine Skov, Asger Fischer Mølgaard Repræsentant fra aktivkomitéen og medlem af DIF Bestyrelsen, Flemming Knudsen medlem af DIF Bestyrelsen, Lars Kruse PA-Konsulent i DIF, Ole Mikkelsen Dansk Boldspil-Union Sjælland, Formand for Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Martin Karbech Mouritsen, byrådsmedlem og medlem af Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Leon Friis Jørgensen, medlem af Afdelingsbestyrelsen i Værebro Park Bent Raspe-Pedersen, Leder af social koordination på Skovbrynet Skole Mikkel Nielsen, Antonella Værebro Park Sekretariat fra Social balance projektet, Kaj Bonne fra Gladsaxe Bladet og Jan Løfberg fra Gladsaxe Bladet.

Blandt de besøgende var der åbenbart opstået en ny fanfraktion i klubben på trods af politiske forskelle.

Træningen blev inspiceret og Trine Græse scorede "sikkert" med vores træner Haseeb på mål.

Som sædvanlig blev der snakket om mangt og meget. Nogle af de besøgende spiste også med til frokosten sammen med alle ungerne.

Seks streetfodbolde blev uddelt til vinderne af konkurrencerne den sidste dag. Vinderne fra venstre var Emran (bolden tættest på træneren), Musa (overligger), Milla (straffespark), Leon (straffespark), Pachanga (straffespark) og Oscar (overligger). Ungerne valgte Haseeb som årets træner, gad vide hvor mange sodavand den titel har kostet.

Deltagerne på fodboldskolen var i alfabetisk orden Abdul, Abubakar, Ahsunalla, Amin, Angelina, Arman, Asghar, Bailor, Cassoma, Daoud, Elias, Elias, Emil, Emran, Erjon, Esmatullah, Harun, Hussain, Ida, Ibrahim, Ibrahim, Ilias, Jonas, Jonathan, Kostadin, Lano, Leon, Lucas, Malik, Martin, Mikail, Milla, Muhammed, Musa, Nali, Nijad, Noah, Obrad, Oscar, Qamar, Pachanga, Rehan, Sami, Samuel, Shahed, Shujaa, Sohail, Sulayman, Sylvester, Tobias, Toufick, Tullah, Urin, William, Youns, Youssef og Yusuf. Skoleleder var Jørgen Franck og trænerleder var Hassan Ul-haq. Trænerne var Yousef Fazal, Mathias B. Jakobsen og Danial Haider. Trænerassistenterne var Usman Iqbal, Younas Ahmed, Harris Ali Sharif, Haseeb Iqbal og Helle H. Sørensen. Den lille mascot forrest i billedet er der ikke helt styr på, måske en kommende deltager på fodboldskolen.

Afslutningvis en tak til Bent Raspe-Pedersen der har taget billederne.